Jak zastavit nadměrné padání vlasů pomocí zinku a jak užívat zinek jako prevenci proti padání vlasů? Naučíme vás správně užívat zinek!

Vlasy jsou jednou z věcí, kterých si na nás okolí všimne jako první. Vzhled našich vlasů neodráží jen naši vizáž, ale také vypovídá o zdraví a stavu našeho těla. Vypadávání vlasů je jasným znamením, že s naším tělem není všechno v pořádku. Zdravý dospělý člověk má asi 100 000 vlasů, z toho každý den vypadne kolem 80 až 100 vlasů. Pokud vypadne vlasů více, můžeme mluvit o padání vlasů. Příčin vypadávání vlasů je mnoho – diabetes, hormonální změny, užívání hormonální antikoncepce, stres nebo nadměrné užívání léků.  Naštěstí existuje i mnoho možností, jak vypadávání vlasů omezit, zastavit nebo nastartovat růst vlasů nových. Ze všech minerálů důležitých pro vlasy se teď zaměříme na zinek proti vypadávání vlasů. Právě nedostatek zinku může být totiž jednou z příčin padání vlasů.

Zinek proti vypadávání vlasů se hodí pro ženy i pro muže.

Zinek proti vypadávání vlasů se hodí pro ženy i pro muže.

Naordinujte si zinek proti vypadávání vlasů

Pro naše tělo je minerální prvek zinek nezbytný a to především pro tvorbu bílkovin a kvůli účasti na tvorbě insulinu. Samotné tělo ho obsahuje relativně malé množství a tak je potřeba myslet na jeho neustálé doplňování. Jedním z důsledků nedostatku zinku je i vypadávání vlasů. Zinek je obsažen jak v přírodních zdrojích, tak i v dnešní době jednoduše dostupných potravinových doplňcích. Určitě je třeba myslet zejména na dostatečný příjem stravy s přirozeně obsaženým zinkem. Pokud však naše vlasy přesto padají, zinek proti vypadávání vlasů doplníme vhodným doplňkem stravy.

Přírodní zdroje zinku najdete v živočišní i v rostlinné stravě

V případě, že chceme zlepšit stav vlasové pokožky a zabránit nadměrnému vypadávání vlasů přírodním způsobem, měli bychom se zaměřit na potraviny, které obsahují zinek. Zinek proti vypadávání vlasů lze získat z běžných potravin – samozřejmě musíme je vpustit do našeho jídelníčku. V malém množství se vyskytuje především u potravin bohatých na bílkoviny. Mezi ně řadíme především mořské ryby, ořechy, dýňová semínka, vaječný žloutek, mléko, sojové produkty, olej z pšeničných klíčků, játra a libové maso (především červené). Zejména pro vegetariány a vegany je důležité vědět, že se zinek dále vyskytuje v kořenové zelenině, celozrnných obilovinách a luštěninách. Vstřebávání zinku je mnohem snadnější ze živočišných zdrojů než ze zdrojů rostlinných. Je tedy mnohem pravděpodobnější, že právě vegetariáni a vegani se s nedostatkem zinku potkají častěji.

♥ TIP

Doporučené denní množství zinku je 10 mg. Při nedostatku zinku je vhodné jeho denní příjem dočasně zvýšit na 15 až 20 mg denně.

Potraviny bohaté na zinek pomáhají proti zcela přirozenou cestou proti vypadávání vlasů.

Potraviny bohaté na zinek pomáhají proti zcela přirozenou cestou proti vypadávání vlasů.

Doplňky stravy obsahující zinek mohou pomoci zastavit padání vlasů

Alternativou k přírodním zdrojům zinku mohou být různé potravinové nebo i kosmetické doplňky – třeba i léčební vlasová kosmetika se zinkem. Nejčastěji v lékárně narazíte na různé vitamíny, které obsahují zinek. Tablety většinou obsahují 8 až 25 mg. Pokud potřebujeme užívat zinek proti vypadávání vlasů, je vhodné zvolit až zmiňovaných 25 mg zinku na den. Ceny jednotlivých vitamínů jsou různé. Pohybují se od 50 Kč výše. Poradit se můžete také u svého dermatologa. Ten vám určitě poradí nejvhodnější vitamíny obsahující zinek proti padání vlasů nebo přímo kosmetické přípravky, které se aplikují přímo na vlasovou pokožku. Nejběžnějšími kosmetickými přípravky obsahující zinek proti padání vlasů jsou vlasové šampony nebo kondicionéry, ale i různé speciální léčivé vlasový vody. Ty kromě zinku pak obsahují i různé bylinné extrakty, které také napomáhají k regeneraci a posílení vlasové pokožky.

Na trhu existuje řada kvalitních i méně kvalitních doplňků stravy obsahujících zinek.

Na trhu existuje řada kvalitních i méně kvalitních doplňků stravy obsahujících zinek.

Naučte se zinek správně užívat

Pokud vás problémy s vypadáváním vlasů trápí natolik, že jste se rozhodli pro doplňování zinku, myslete také na podporu správného vstřebání zinku do organismu. Výše bylo již zmíněno, že se zinek vstřebává do těla lépe ze živočišných než z rostlinných zdrojů. Vstřebávání zinku ale značně snižují fytáty. Jedná se o soli kyseliny fytové, které jsou obsažené hlavně v ovoci, zelenině, ořeších, máku a sóji. Před konzumací těchto potravin je proto dobré především semena ořechů, obilnin nebo luštěnin namáčet nebo nechat naklíčit. Tím se sníží obsah fytátů a zvýší množství vstřebatelného zinku z přirozených potravin.

U běžně dostupných doplňků stravy nepřekračujte doporučené denní dávkování. terapeutické léčební množství 25 mg užívejte jen krátkodobě. Pokud jde o užívání zinku v podobě doplňků stravy, doporučuje se pro lepší vstřebatelnost užívá zinek v chelátové formě – a to především jako pikolinát, glukonát a citrát. Což některé na trhu dostupné přípravky nabízí.

Zinek se jako doplněk stravy nabízí často spolu s vápníkem. Zinek sice zvyšuje vstřebatelnost vápníků, ale některé studie naznačují, že naopak vápník brání vstřebávání zinku. Vsaďte proto na jistotu a pokud vám jde především o zinek, raději jej užívejte samostatně. Zinek se rovněž doporučuje užívat s dostatečným odstupem od jídla.

Zdroj obrázků: Shutterstock

CHCI MAGAZÍN VLASY A ÚČESY ZDARMA!

Nechte si posílat magazín Vlasy a účesy do vaší e-mailové schránky! Staňte se členem největší komunity lidí, kteří milují své vlasy a vědí, že zdravé a krásné vlasy jsou korunou krásy!

Váš e-mail

Jsem profesionální kadeřník